Saturday 20 January 2018

MURAH ATAU MAHAL? 

Haa, tengok dari tajuk jak dah pelikkan. Barangan murah atau barangan mahal, nak pilih yang mana satu tu? Dalam keadaan ekonomi sekarang, Intan pasti ramai yang akan pilih murahkan. Alasan mudah, murah dan mahal tak jauh beza pun. Yeke, betul ke tak jauh beza? Pasti dan yakin ke tak jauh beza?

Ni Intan nak bagi tau, setiap apa yang berlaku, setiap apa yang ditetapkan tu pasti ada sebab. Mustahil tak bersebab. Hantar anak ke nurseri , sebab apa? Sebab takde orang dapat jaga anak kat rumah. Kalau ada orang tolong jaga anak kat rumah, rasanya nak hantar anak ke kat nurseri tuu?

Kita kerja sebab apa? Sebab nak cari duit untuk kehidupan. Tak kiralah kerja apa; swasta ka, kerajaan ka, sendiri ka yang penting kerja. Ada ka orang kerja sebab suka-suka. Nak rasa penat kerja macam orang lain. Dah dapat kerja nak tukar-tukar kerja pula, sebab apa?

So, sama juga dengan barangan murah dan barangan mahal. Kenapa murah, kenapa mahal? Mesti ada sebab? Tak kan saja-saja nak mahalkan atau murahkan. Rugilah kita yang berniaga. Hancur dunia perniagaan kalau macam tu. Baik tinggal macam zaman purba, semua free. Sihat lagi tu.

Jadi ni Intan nak bagi tau la. Mahal atau murahnya sesuatu barangan adalah pada nilai, kualiti dan penggunaan. Haa, nampak tu? NILAI, KUALITI DAN PENGGUNAAN. Maksudnya kita kena tengoklah tiga perkara ni. Tu la orang cakap, nak beli barang tengok dulu barang tu.

Bukan asyik nak tengok hargaa jak. Beli handphone murah, kalau balik-balik rosak pastu balik-balik baiki baik terus  beli yang mahal. Lagi JIMAT. Perkataan yang selalu Intan dengar. Lainlah kalau jenis yang pandai jaga, berbaloi. Sekali lagi, berbaloi. Tu pun bersyarat, pandai jaga. Fikir semula? PANDAI JAGA!

PREMIUM BEAUTIFUL, Intan nak tanya murah atau mahal. Intan nak korang sumua fikirkan. Next post Intan akan tunjukkan Premium Beautiful tu murah atau tak? Sekali korang tau kehebatan Premium Beautiful tu, hmm... Intan pasti korang akan  rasa nyesal tak pakai Premium Beautiful.

Tunggu next post Intan, Premium Beautiful tu murah atau mahal... 😉


Anda bila lagi, hubungi sahaja saya 016 - 213 5298
Ejen Sabah / Sarawak / Brunai
FB: Intan Baizura
Instagram: Intan Baizura

#ProjekBersamaSambilMerasa

No comments:

Post a Comment